TEST: Mercedes S 250 CDI- Maluch vo veľkom
Ako si pomože malý diesel, síce s dvoma turbami v dvojtonovom aute. Ak vás to zaújma prečitajte sitento článok.
S 250 CDI ide podľa výrobcu najrýchlejšie 240 km / haz 0 na 100 km / h zrýchli za 8,2 sekundy. Keď sa odpútame od predstavy, že trieda S musí jazdiť v ľavom pruhu nemeckej diaľnice 250, dôjdeme k názoru, že dané parametre môžu byť pre bežnú prevádzku postačujúce. Nakoniec za S 320 CDI zaostávajú len nepatrne.
V priamom porovnaní so slabší motor odhalí okamžite. Aj keby sme nepočúvali, citlivejšie rozjazd ukáže, že štvorvalec má menej síl a na ich predvedenie viac spolieha na preplňovanie turbodúchadlom. Dvojito preplňovaná novinka ale vykazuje v triede S podobné rysy, ako v menších modeloch. To znamená vynikajúcu pružnosť a ochotu zaťahovať z nízkych otáčok. Vo vysokých otáčkach sa mu ale, v rozpore s doterajšími skúsenosťami u menších tried, už príliš ťahať nechce - prevádzková hmotnosť vyjadrená základnou hodnotou 1970 kg je nejspíš záťaž blízka limitom tohto agregátu.
Práve v poslednej tretine otáčkomera získava šesťvalec zreteľnú prevahu . Aby bolo jasno , ani jeho schopnosti nie sú nijako drvivej , k víťazstvu nad S 250 CDI to ale stačí .
Lenže rovnako tak stačí S 250 CDI pre jazdu bežnými rýchlosťami . Nižší výkon sa stáva limitom až v extrémnych diaľničných rýchlostiach - zatiaľ čo S 250 CDI sa rýchlejšie ako 220 km / hv bežnej prevádzke moc jazdiť nechce , šesťvalcová S 320 CDI sa po chvíľke čakania nechá za rovnakých podmienok rozbehnúť až na 240 km / h
Znateľný je rozdiel v schopnosti pružne zrýchľovať . Najzákladnejšie motorizácie v triede S dokáže v stúpaní obstojne akcelerovať približne do 180 km / h , předfaceliftový šesťvalec síce nepredvádza o mnoho lepšiu razanciu , dych mu ale dôjde neskôr .
Ale úprimne - komu záleží práve na tomto parametri , mal by zo svojich úvah vyškrtnúť všetko slabšie než S 500. Akýkoľvek menší motor bude výkonovým kompromisom , u štvorvalce ide len o to , že kompromis je ešte o niečo väčšie .
Dôvodom pre zavedenie štvorvalcového motora do triedy S je snaha o zníženie spotreby paliva. Práve tento aspekt je preto rozhodujúcim kritériom, podľa ktorého budeme posudzovať nový model ako úspech alebo pochybenia Mercedesu.
Šesťvalec S 320 CDI (resp. aj prechodne ponúkaná verzia premenovaná na S 350 CDI BlueEfficiency) nebol nikdy vzorom extrémne nízkej náročnosti na palivo, medzi porovnateľnými motormi sa v praxi zaraďoval do priemeru. Nové motory v triede S ale sľubujú zmenu. Posúdenie novej V6 pod kapotou S 350 Bluetec si necháme na prípadný samostatný test; ako je na tom dvojica S 320 CDI a S 250 CDI?
Starší a silnejší agregát sa vyžíva v jazde ustálenou rýchlosťou, odpočítanú spotrebu paliva v 130 km / h na úrovni 7,6 l/100 km môžeme označiť za slušný výsledok. Štvorvalec kontruje 6,2 litrami na 100 km, a to napriek kratšiemu celkovému zladenie prevodov. V relatívnom prepočte je pri rýchlosti 100 km / h rozdiel ešte menší - S 250 CDI potrebuje dokonca o tretinu menej nafty.
Časté rozjazdy a akcelerácie, typické pre mestskú prevádzku, šesťvalcami dvakrát nesedí, a preto nie je problém sa dostať na dostrel desaťlitrovej spotrebe. Skúste časté studené štarty, krátke jazdy a ostrejší jazdný štýl - hneď ste na 12,5 l/100 km
Na záver iba poviem, že S-ko s týmto motorom je praktické dalo by sa povedať, že aj úsporné a ponúka ten istý luxus ako S 350CDI