TEST: Hyundai I30 po dlhodobom teste po 25 000km
Test: HYUNDAI I30 po 25 000km
Na náš test sme dostali Hyundai I30 v zakladnej výbave doplnenú o klimatiáciu s benzinovým motorom 1,4 v svetlomodrej farbe.Auto stálo 13 500 EURO.Začnem exterierom: auto máme ako som už spomínal v svetlomodrej farbe, ktorá nieje len pekná ale aj praktická, pretože na nej neni vobec vidieť špinu a prach. Auto je obuté na 15´´ plechových kolesach, ktoré sa veľmi osvedčili na slovenských cestách [necestách]. S čim som nebol spokojný su základne halogenové svetlometi, ktoré sa bez pouličného osvetelenia neobídu. Čo musím pri svetlách pochvaliť je ,že svetlá sa automatický vypnu po 30 sekundách potom ako opustíte vozidlo. Z toho vyplíva, že keď zabudnete vypnúť svetla nevypáli autobatéria. Čo sa týka interieru je čiernej farby, textilný. Po 25 000 km interiér vyzerá ako nový a zaťial žiadne plasty nevrzgajú a aniu nemenia farbu. Ešte k rádiu má štyri reproduktori a robia nádherný zvuk, možem tak porovnať s Bang Olufsenom v Mercedese CLS a to je už čo povedať.Čo sa týka podsvietenia pristrojou, novinári sa stažujú že je veľmi silné aj pri najslabšom nastavení, čo musim však vyvrátiť a zo strany novinárom je to čistý o**b. Ešte k odkladacím priestorom je ich dosť, sú ľahko pristupné a sú veľké. To možem povedať po ceste do Chorvátska kde som sa o tom presvedčil.A k ešte typicky slovenskej disciplíne, batožinový priestor. Neverte udaju 380l. Tento kufor je omnoho objemnejší. Presvedčil som sa o tom aj na všeliakých dovolenkách a túrach Kufo je veľmi veľký aj napriek tomu že v nom je plnohodnotná rezerva.Ďalej možme isť k motoru a prevodovke. Motor má papierových 74kW čo zodpovedá aj pocitu za volantom. Aj napriek tomu si myslím, že táto motorizácia sa dá označiť za slušný základ. Motor má najlepši výkon pri 3000-4000 otč./min a v tomto poli je aj vrchol krutiaceho momentu 140Nm. Čo sa týka spotreby v meste od 6.5 do 7,3L, mimo mesta je od 4,9 do 5,5, pri 110 km/h na diaľnici je 6,1L a pri 130km/h je 7.9L/100KM.Nadrž má objem 45L a auto na nádrž urobí 480-600km.Čo sa týka podvozku, vpredu ma McPherson teda ako 99,9% dnešných áut a vzadu ma viacprvkovú nápravu čým poráža aj niektorých nemenovaných českých konkurentov z Mladej Boleslavi Octavku. Tento podvozok je čo sa týka jazdných vlastostí veľmi dobrý a čo sa týka tlmenia nerovnosti a komfortu, tak tlmenie nerovností zvláda na čistu jednotku a neni vobec mäkký a auto sa ani trochu nenaklána. ZÁVER: Auto po 25 000 km nemalo žiadnu poruchu ani závadu,prekvapila kvalita a praktičnosť interiéru vzhladom na pôvod a odolnosť exteriéru voči poveternostným podmienkam a po strete s divou zverou. A moja rada na záver konkurentom je dajte sa na modlenie. SORRY GOLF,FOCUS,ASTRA JE TO TAK.