Choď na obsah Choď na menu
 


Test: Audi A6 3.0 TDI BiTurbo – nemecký hurikán

10. 1. 2013

 Trojlitrové naftové Audi A6 s dvojitým prepĺňaním zaútočilo na teritórium naftových osemvalcov. Má na najlepších?

 

audi-a6-30-tdi-bit_09-clanok.jpg

Pravdupovediac, má. Audi, presnejšie posledná generácia A6, totiž už dávno nie je žiadnym nemotorným kladivom. Na vzduchovom podvozku z vás nevytrasie dušu, v zákrutách nehobľuje predné pneumatiky ako kedysi a niektoré jeho verzie sa reálne blížia marketingovému sloganu „Náskok vďaka technike“. Testovali sme Audi A6 3.0 TDI BiT quattro tiptronic (230 kW/313 k).

 

audi-a6-30-tdi-bit_11-clanok.jpg

 

Nenápadná sila

Po vizuálnej stránke sa verzia s dvoma turbami od tej s jedným nijak neodlišuje. Áno, má dvojicu výfukov a pár športových doplnkov, tie si však dokážete prikúpiť aj k štandardnému TDI. Jediným viditeľným náznakom potenciálu „nášho“ auta tak boli 20-palcové kované disky kolies obuté do pneumatík Pirelli P Zero s rozmermi 255/35 R 20. Aj tie však dostanete len za príplatok, štandardom sú pneumatiky s podstatne skromnejšími rozmermi 225/55 R 17.

 

V podstate je úsporné

Myslíte, že spotrebu týchto áut majitelia neriešia? Omyl, čím sú bohatší, tým citlivejší sú na každý navyše vydaný cent. A6 TDI BiTurbo však nesklame ani v tejto oblasti. Presun medzi obcami (90 km/h) zvláda za 6 /100 km a okolo tejto hranice sa pohybuje aj pri rýchlosti 110 km/h (D1 medzi Bratislavou a Trnavou). Diaľničný úsek dlhý 150 km sme rýchlosťou 130 km/h absolvovali za 6,6 l/100 km. Nemalo by vás to však prekvapiť, motor sa prevaľoval tesne nad voľnobehom, hydrodynamický menič prevodovky bol v kuse zamknutý a jeho trojpriestorová karoséria sa vzduchom prerezávala ľahšie, než väčšina hatchbackov okolo.

Nápor na spotrebu nastáva až pri častých zmenách tempa jazdy. Ani v meste sa však nemusíte dostať nad osem litrov. Pri jazdách v rámci Bratislavy sme dosahovali spotreby od 7,3 po 10,5 l/100 km, všetko záležalo na hustote premávky a rozumnou používaní štart-stop systému. Ak sa motor v kolónach alebo na križovatkách nezastavil aspoň na 30 s, štartovacia dávka nafty bola väčšia ako dosiahnutá úspora a Audi bolo paradoxne menej úsporné ako keby motor vôbec nevypínalo.

 

 

audi-a6-30-tdi-bit_03-clanok--1-.jpg

 

Atletika bez emócií

Podľa všetkého strávi Audi A6 TDI Biturbo väčšinu svojho luxusného života na kdesi diaľnici, práve tam totiž funguje s nepriestrelnou istotou. Nech si už jeho podvozok nastavíte na akýkoľvek stupeň komfortu (áno, s jeho nastavením sa viete pohrať v menu palubného počítača), žiadny diaľničný povrch ho nedostane do úzkych. Vzhľadom na to, aký objem vzduchu pred sebou jeho široká karoséria tlačí, nie je ani aerodynamický hluk v kabíne zlý. Pravdou však ostáva, že dunenie širokých kolies na hrubom asfalte občas otravuje a prehluší aj príkladne tichý motor. Ten znie za normálnych okolností trochu nudne, pritlačte ho však k stene a začnú sa diať veci. Klapky vo výfuku presmerujú prúdenie výfukových plynov inými kanálmi a zvukový prejav Audi sa náhle dostane do sfér veľkoobjemových benzínových motorov. A nehovoríme len o basovom dunení pri nízkych otáčkach, rovnako sýtym zvukom zaleje okolie aj pri vytáčaní k max. otáčkam.

 

audi-a6-30-tdi-bit_04-galeria.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Zatiaľ nebol vložený žiadny komentár.