Choď na obsah Choď na menu
 


SUBARU OUTBACK 2.0D: Japonský Scoutík

3. 1. 2014

                                   subaru-1.jpg

Možno to už bude znieť ako klišé , ale keď som sa dozvedel , že máme testovacie Subaru Outback zrovna v tom týždni , kedy sa chystám na pár dní na hory , mal som radosť . Že potom boli cesty prakticky suché , že by tam človek bezpečne došiel i s okruhovú GT3 na semi - slickách , to už je jedno . Ale počasie neporučíme .
 
Rozhodne ale nemôžem povedať , že by bolo Subaru Outback s dieselom zbytočné auto , pretože je v ňom veľa miesta , je pohodlné a hlavne sa veľmi príjemne riadi . Je to vlastne ten typ auta , ktorý ma zase donútil premýšľať nad zmyslom všetkých SUV a crossoverov . Máte tú zdvihlo podvozok a permanentný pohon všetkých kolies , takže čo viac na naše cesty potrebovať ?
 
Aj zasneženú poľnú cestu k chate Outback prešiel úplne s prehľadom a keď som potom našiel tlačidlo , ktorým sa dala obmedziť stabilizácia , bola s ním na snehu v horách aj celkom zábava , čo nie je u veľkých dieselových štvorkoliek zrovna pravidlo.Zkrátka , Outback je prima auto , pokiaľ vám ide čisto o to , ako jazdí . Lenže keď sme ho potom začal používať , našiel som niekoľko detailov , ktoré mi vadili . Potrebné ten centrálny dotykový displej a hlavne logika ovládania mi dali dosť zabrať , takže som musel aj niekoľkokrát zastaviť . Najväčšiu chybu som urobil vtedy , keď som si pre istotu zadal cieľ do navigácie , pretože ma to začalo ťahať , kadiaľ som nechcel , a predovšetkým to furt hovorilo - nahlas . Nový je tu český jazyk , čo je určite dobre , ale nešlo to stlmiť , takže mi najskôr navigácia prebudila spiace dieťa , potom ma naviedla na úplne inú cestu a potom som ju radšej vypol a vytiahol autoatlas .
 
Grafika toho displeja tiež nie je úplne príjemná , z miesta vodiča sú na ňom vidieť odlesky svetla a po rozsvietení svetiel zhasnul tak , že nebolo nič vidieť a zase mi trvalo strašne dlho , než som našiel možnosti nastavenia kontrastu a podsvietenia . Prečo nemôže byť bokom nejaké jednoduché tlačidlo " zapnúť / vypnúť " ? No , to je jedno , pretože človek si zvykne na všetko . Po mesiaci by mi to už asi prestalo vadiť . Skôr ma zaráža , prečo jednoducho automobilky neokopírují ergonómiu od značiek , ktorým to ide . Od Volkswagenu , od BMW ... Alebo napríklad od Kie

subaru-2.jpg

Ale ako hovorím , inak je Subaru Outback 2.0 D vážne podarené auto . Veľmi príjemne sa v ňom sedí a aj keď je pozícia za volantom trochu zdvihnutá , dá sa volant pritiahnuť k hrudníku a sedačka dobre nastaviť . Aj napriek horšie bočné vedenie sedačiek sú veľmi pohodlné a po dlhej ceste ma neboleli ruky , nohy ani chrbát . Vadila mi akurát kože najvyššej výbavy Executive , ktorú vyhrievanie rozmrazilo až za veľmi dlho . Inak je toto jedno z najpohodlnejších áut za poslednú dobu . Prečo ? Nikto si tu nehral na športovosť .
 
Pritom sa s Outback jazdí veľmi dobre a aj keď by som pre to nerád použil slovíčko " športovo " , je to taký ten príjemný pocit z dobre nastaveného a odladěného autá , na ktorom si dal niekto záležať a nepovedal len " tu to máte a nechajte marketing , nech to tupým ovciam nejako predá " . Už crossover Subaru XV ma prekvapil a model Outback rozhodne patrí k ďalším príjemným prekvapením roku.Řízení je dobre vyvážené a poskytuje trochu potrebnej odozvy , aby bolo možné odhadnúť zvyšok priľnavosti predných kolies a podľa toho upraviť rýchlosť prejazdu zákrutou . Hoci je nedotáčavosť to , čo vás bude v rýchlejšie najížděných zákrutách sprevádzať najčastejšie , má Outback priľnavosti dosť a nechá si páčiť naozaj veľa aj na rozbitej ceste . Podvozok , ktorý má oproti minulosti trochu tuhšie nastavenie a je tu aj silnejší predný stabilizátor , skutočne pracuje a ani na " navŕšené " asfaltu pred zákrutou neodskakuje pri prudšom brzdení .
 
Pri prejazde hlbokých dier , ktorým sa občas človek jednoducho vyhnúť nemôže , sa neozve hlasná plechová rana signalizujúca nejaké veľmi drahé poškodenie , až mám dojem , že celý podvozok je vyrobený z nejakej kozmickej zliatiny titánu a ďalších zatiaľ neznámych materiálov . Vážne mám pocit , že tieto tlmiče , pružiny , ramená a uloženie náprav vydrží všetko . A tak by to asi u veľkej štvorkolky malo byť .

subaru-3.jpg

Plochý naftový štvorvalec nie je rozhodne žiadne sklamanie po dynamickej stránke , len by som práve vďaka schopnému podvozku a riadenia čakal trochu viac dynamiky . Subaru Outback vďaka svojmu vynikajúcemu odladenie podvozku pôsobí podmotorovaně podobným spôsobom ako napríklad BMW 320si alebo Porsche Panamera Diesel a výkon tak 230 koní z nejakého dieselového šesťvalca s automatom by mu moc pristal . Ak som chcel predbiehať , musel som , aj vzhľadom na citeľné neochote motora pod 1500 ot . / Min . , Trochu plánovať , ale toto je proste len dvojliter a zázraky od neho čakať nejdú . Subaru Outback je totiž veľké a ťažké auto , toto nie je kompaktný mrštná Impreza , aj keď náznak vrodeného charakteru vozov Subaru tu rozhodne je cítiť a tradičné zákazníci sklamaní určite nebudú .

 

Lenže potom je tu zase otázka spotreby a keď palubný počítač cestou mimo mesto ukazoval 4,8 litra a až potom na diaľnici spotreba vyliezla na 5,0 a nakoniec na 5,2 litra , ťažko môžem motor kritizovať za to , že s autom moc nejede . Celkový priemer na konci testu bol 6,2 litra podľa palubného počítača a to rozhodne nie je zlá hodnota.Šestistupňový manuál má pomerne krátke odstupňovanie a treba dlhší šestka by autu pristala . Na diaľnici mi trochu vadil šumivý zvuk vo vyššej rýchlosti a potom mi z toho celý večer a ešte druhý deň dunelo v hlave . Do auta ale prenikal hlavne hluk od veľkých kolies a vzdialené hučanie motora , ktorý rozhodne nezaprie , že spaľuje naftu , aj keď je jeho prejav pomerne príjemný .

 

Kultivovanosť vo vyššej rýchlosti by teda rozhodne mohla byť lepšia , ale aby to nevyznelo , že je v tomto aute neznesiteľný hluk . Naopak , toto sa akusticky blíži luxusným autám , len by som čakal od rodinného korábu trochu viac . 

 subaru-4.jpg

Najvyššia výbava Executive za 36 000eur  je hlavne otázkou vkusu , ale ja by som sa rozhodne bez bezkľúčového prístupu , strešného okna , navigácie a koženého interiéru obišiel . Navigácia si rovnako žije svojím životom , otočiť kľúčikom v zapaľovaní mi pripadá ako pomerne romantický krok nutný k naštartovaniu auta a obyčajné látkové sedačky sa vyhrievaním prehrejú oveľa rýchlejšie ako tučná ľadová koža . Ale to už je na vás , ako sa rozhodnete . Mne príde nižšia výbava Comfort za 29 990 ako úplne dostačujúce .

VERDIKT

Subaru Outback 2.0 D je podarené auto a keď sa prenesiem cez dizajn interiéru aj exteriéru , ktorý sa mi veľmi nepáči , vlastnosti vozidla ma dostatočne presvedčili . Pokiaľ ide niekomu len a len o to , ako auto jazdí a potrebuje trochu přizvedlou štvorkolku , aby sa nemusel báť poľné cesty , a zároveň chce úsporný diesel , toto je skvelá voľba . Rozhodne by som radšej jazdil Outback než v SUV . Otázka ale je , či už tieto požiadavky nakoniec neprinútia niekoho nastúpiť do Forester , ktorý sa jednoducho tvári viac ako " cool " a " in " SUV . Bude to veľa o preferenciách , ale u mňa Outback rozhodne neprepadol .

subaru-5.jpg

 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Zatiaľ nebol vložený žiadny komentár.