Mercedes triedy S prešiel faceliftom
Vlajková loď tejto stuttgartskej automobilky sa po štyroch rokoch od jej predstavenia dočkala faceliftu. Omladený nebol iba zovňajšok, ale pribudlo aj množstvo nových technológii najrozličnejšieho charakteru. Vynovené "Esko" sa začne predávať v júni.
K markantným zmenám v oblasti dizajnu nedošlo. Základné dizajnové línie ostali, no boli mierne pozmenené, aby lepšie zapadli do súčasnej modelovej ponuky značky. Nová je maska chladiča, ktorá je teraz o niečo väčšia a má výraznejšie klenutie. Pribudli LED diódy na denné svietenie a chrómovaná lišta, ktorá začína na prednom nárazníku a tiahne sa celým autom až po zadný nárazník. Vzadu sa toho tiež veľa nezmenilo. Zadné svetlá sú teraz tvorené LED diódami a trieda S ukázala aj výfuky, ktoré boli doteraz skryté v nárazníku
Prvý hybridný Mercedes
Celá paleta motorov, ktorá pozostáva zo šiestich zážihových a dvoch vznetových agregátov, prešla modernizáciou, ktorej primárnym účelom bolo znížiť spotrebu paliva a s ňou súvisiace množstvo emisií CO2. Absolútnou novinkou je však hybridná verzia Mercedesu S350, ktorá nesie označenie S400 Hybrid. Poháňa ju 3,5 litrový benzínový šesťvalec, ktorý má oproti štandardnej verzii S350 o 5 kW zvýšený výkon na výsledných 205 kW (279 k). Samotný spaľovací motor disponuje krútiacim momentom 385 Nm, no elektromotor mu dodáva ďalších 160 Nm a 15 kW. Mercedes S400 Hybrid spotrebuje iba 7,9 litra benzínu na 100 km, čo je o 21% menej ako model S350. Na jeden kilometer vyprodukuje iba 186 gramov CO2, čo je najlepšia hodnota v tejto triede.
Noví elektronickí pomocníci
Každá generácia vlajkovej lode Mercedesu bola vždy výkladnou skriňou najnovších technológií a všemožných elektronických „vychytávok“. Posledná generácia ich má toľko, že len ich vymenovanie vám zaberie pol dňa. S faceliftom ich však pribudlo ešte oveľa viac, tak sa vám ich pokúsime vymenovať.
Omladená trieda S disponuje napríklad vylepšenou verziou nočného videnia, ktoré lepšie registruje chodcov. Pred neželaným opustením jazdného pruhu vás v Mercedese triedy S teraz upozorní vibrovanie sedadla. Vynovené „Esko“ je tiež vybavené systémom, s ktorým nedávno prišiel Opel Inisgnia. Tento systém dokáže prečítať dopravné značky s rýchlostnými obmedzeniami a potom ich zobrazuje na displeji v stredovej konzole. Ten je mimochodom tak isto nový. Umožňuje totiž zobrazovanie dvoch rozličných obrazov súčasne. V praxi to teda znamená, že vodič a spolujazdec vidia na displeji dve úplne odlišné veci, pretože obaja majú iný uhol pohľadu.