Kia Quoris zaútočí na BMW radu 7
Po tom, čo kórejský koncern Hyundai-Kia rozvíril modelmi cee’d, i30 či i40 európske vody strednej triedy, plánuje útok priamo na vrchol automobilovej hierarchie.
Nová Kia Quoris nemá totiž za cieľ nič menej, ako sa postaviť do boja s prémiovými európskymi súpermi. Napríklad Mercedesom triedy S, Audi A8 či BMW radu 7. Zabudnite na staré modely Sonata či Opirus. Toto je celkom iná káva. Deklaruje to už názov poskladaný z anglických slov core a quality (jadro a kvalita).
Quoris, ktorý sa od mája predáva na domácom trhu pod názvom Kia K9, má nielen prekvapujúco vyspelý dizajn z pera nemeckého dizajnéra Petra Schreyera, ale aj techniku.
ynamicky ladenú limuzínu s veľkorysou dĺžkou 5,1 metra, čo je 18 mm viac než má BMW, poháňajú zatiaľ len benzínové 6-valce 3.8 MPI (213 kW/290 k) alebo modernejší 3.8 GDI s priamym vstrekovaním paliva (246 kW/335 k). Ich výkon prenáša 8-stupňová automatická prevodovka cez zadný náhon, ktorý je v prémiovom segmente zákonom. S pravdepodobnosťou hraničiacou s istotou sa však Quoris predstaví v Európe aj s naftovým agregátom. Bez neho by ho totiž na starom kontinente čakala len biedna kariéra. Vidno to na príklade Hondy Legend.
Quoris sa tiež snaží dohnať náskok európskych rivalov v bezpečnosti. Po prvý raz sa tak v kórejskom modeli objavujú najnovšie asistenčné systémy. Napríklad radarový tempomat s funkciou úplného zastavenia vozidla, ktorý monitoruje situáciu pred vozidlom až do vzdialenosti 174 m, sledovanie mŕtveho uhla v zrkadlách či asistent na udržiavanie v jazdnom pruhu. To všetko riadi integrovaný bezpečnostný systém AVSM, ktorý má pod kontrolou aj ďalšie bezpečnostné funkcie, napríklad predkolízny systém. O hroziacom nebezpečenstve je vodič informovaný zvukovým signálom, vizuálne na head-up displeji a tiež trhnutím bezpečnostných pásov. Za ten čas sa tiež zvýši tlak v brzdovej sústave. Nechýbajú ani inteligentné adaptívne predné svetlá vybavené výlučne LED diódami.
Quoris sa európskemu publiku predstaví na blížiacom sa parížskom autosalóne.