Choď na obsah Choď na menu
 


Dacia Lodgy absolvovala nárazové testy

10. 1. 2013

 Médiami sa rýchlosťou svetla rozletela informácia o zisku troch hviezdičiek v nárazových testoch Dacie Lodgy. Veľký diel viny na slabšom výsledku však nesie aj slabšia ochrana chodcov a absencia sériového ESP.

 

euro-ncap-dacia-lodgy_02-clanok.jpg

 

Nárazových testov sa zúčastnila päťmiestna naftová verzia Lodgy 1.5 dCi s výbavou Laureate (pohotovostná hmotnosť testovanej verzie bola podľa údajov Euro NCAP 1233 kg).

Zisk troch hviezdičiek Dacie Lodgy vyvolal v médiách menšiu davovú psychózu a okamžité odsúdenie jej štrukturálnej pevnosti. Tá je podľa všetkého skutočne priemerná (čo by nemalo byť pri cene auta prekvapením), no už pomenej sa spomína, že na celkovom výsledku sa veľkou mierou podieľali aj ochrana zrazených chodcov a absencia elektronického stabilizačného systému v sériovej výbave auta. Kým predný nárazník pri simulovanej zrážke chodca vyhovel a získal plný počet bodov, nepoddajná kapota by spôsobila chodcovi vážne zranenia a nezískala ani jeden bod.

 

euro-ncap-dacia-lodgy-clanok.jpg

Pri čelnom náraze došlo výrazným defektom na štruktúre karosérie, kedy sa predný A-stĺpik karosérie posunul dozadu o 26 mm, volant vyskočil o 8 mm vyššie (nie však dozadu), došlo k trhlinám podlahy v priestore pre nohy a brzdový pedál sa posunul o 110 mm dozadu (plynový ostal na mieste). Celkový priestor pre posádku bol komisármi Euro NCAP označený za nestabilný. Airbagy však vystrelili tak ako mali a ich optimálna poloha voči predným pasažierom ostala zachovaná.

 

euro-ncap-dacia-lodgy_01-clanok.jpg

Dobre si Dacia počínala pri ochrane detí v detských sedačkách, horšie to však bolo pri ochrane krčnej chrbtice dospelých počas prudkého nárazu zozadu. Tu sa prejavila horšia schopnosť opierky hlavy zachytiť spätný pohyb hlavy.

 

 

 

 

 

 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Zatiaľ nebol vložený žiadny komentár.